Volt már a blogon egy téma elhagyott ügyben Detroitról, de most visszamegyünk, mert miért ne? Csak most nem színház lesz a terítéken.
Most állomás a téma, konkrétan a Michingani Központi Állomás - legalábbis annak a mementója. 1913 december 26-én égett le a Detroiti állomás, melynek helyébe az új épült anno, 15 millió dollárért, egy nagyobb Corcktown-i (ez Detroid egy kerülete) beruházás részeként. Az 500 ezer négyzetméternyi területen tornyosuló állomást 1914 január 4-én adták át hivatalosan, és akkoriban a világ legmagasabb vonatállomásának számított, a részét képző 18 emeletes irodaház által. A klasszikus Beaux-Art stílusban felhúzott épület csodás római-kori fürdőre emlékeztető váróterméből érhették el az utasok a 11 vágányt. A nagy terv az volt, hogy az állomás lesz a kerületi fejlesztés húzóprojektje, így viszonlag messze épült a fontosabb közlekedési csomópontoktól. Helyi buszjáratok, és távolsági buszok vitték tovább az ide érkező utasokat. Aztán 1938-ban a háború viszontagságai miatt leállították ezeket a költséges buszjáratokat, ezzel izolálva el az állomást végleg a környező településektől és városrészektől. A Chicago felé haladó vonatjáratok számát is drasztikusan csökkentették, és mindez azt eredményezte hogy az utasok száma fokozatosan, egyre növekvő tempóban kezdett csökkenni. Az emberek inkább utaztak kocsikkal, minthogy a körülményesebb megoldást válasszák. Először 1956-ban próbálták a tulajdonosok eladni, eredeti költségeinek a harmadáért, 5 millió dollárért, azonban sikertelenül zárultak a tárgyalások a vevőkkel. 1963-ban ismét meghirdették az épületegyüttest. 1967-ben oly mértékben csökkent az utasszám, hogy egy részét teljesen lezárták, bejáratostul, boltostul mindenestül. Összesen két darab jegykiadó ablak maradt, egy bejárat, és közös parkoló az alkalmazottakéval. Négy évvel később az Amtrak átvette az amerikai vasútvonalak kezelését, és 1975-ben ismét megnyílt a központi utasváró, és 1,25 millió dollárnyi renovációs pénzből felújításokat végeztek, illetve egy buszállomást is építettek hozzá. Úgy látszik a bolt továbbra sem jött be: 1984-ben az állomást eladták, egy olyan központi utaztatási rendszer részeként, mely aztán sosem jött létre. 1988 január 6-án gördültek ki az utolsó vonatok a vágányokról. Azóta pedig lényegében semmi sem történik a szebb időket is látott hellyel: 80 és 300 millió dollár közé teszik a lehetséges felújítási költségeket, és évről-évre felmerül hogy célszerűbb lenne lerombolni. Azóta akartak szerencsétlenből kaszinót csinálni, rendőrségi központot, gyárat, de semmi sem valósult meg. A képek után pedig lásd meg ezt a LINK-et:) (ez az extra, hagyd a végére!xD)